неделя, 20 март 2011 г.

За Питагор, покривките, катетите и хипотенузите

Е, това е – само аз и милото можем да сме толкова шантави, че да употребим висша (за мен) геометрия при… покупка на покривка. Дам, точно така – покривка. Цялата история се крие в това, че на мен ми беше важно диагоналът на съответната покривка да ми съвпада с масата (а това защо не ме питайте, не знам - женска му работа) и тъй като покривката си беше (и още е) чист квадрат, трябваше някак си да изчислим колко е дълга по диагонал. И това само, защото в магазина не ни дадоха да отворим опаковката. 
Та, разделихме покривката (да не се приема буквално) на два равнобедрени триъгълника и от там се сетихме за прочутата Питагорова теорема, а именно - сборът от квадратите на дължините на катетите е равен на квадрата на дължината на хипотенузата. От там става ясно, че след като всеки катет е по 1м, то квадратът на хипотенузата е 2. После само трябваше да открием корен квадратен от 2 и разбрахме колко е дълга хипотенузата, съответно диагоналът на покривката. В случай, че и вие се чудите – той е 1,41 м, което си ме устройваше идеално и пасва още по-идеално на масата вкъщи.
Това ви го пускам за информация, в случай че решите да си купите покривка и в магазина не ви дадат да отворите опаковката, пък на вас изключително много ви трябва да знаете колко е дълга по диагонал (но само, ако е квадратна). Защото, нека да си го кажа, ако не ме устройваше диагоналът, въобще нямаше да я взема тая покривка, да знаете. И още нещо да знаете - милото явно е най-търпеливият човек на света :)
Та такива ми ти работи, шматкава работа :)

2 коментара:

PetyaL. каза...

хехех... браво на тебе. Убийма нямаше да го измъдря. Аз само чуя ли за математика и блокирам тотално, ама ти явно си била в математическа паралека :)

Мира каза...

А, математическа паралелка, няма такива неща - пълен блокаж на тема математика съм. Някак си случайно стана това подсещане :)