сряда, 11 май 2011 г.

Досадни ежедневни

Напоследък започвам да усещам някакъв напълно необясним мързел, който се отразява доста зле на мотивацията ми да върша разни ежедневни неща.  Вероятно се дължи на пролетна умора. Но съществува и някаква малка (много малка) вероятност да си е просто мързел. „Не може така”, викам си аз и се опитвам да се настроя и да отметна задачките си за деня.
Обаче нещо не ми се получава само с едното опитване и вместо това реших да предприема крути мерки по въпроса. Една от тях е да засека точно колко време ми е нужно, за да свърша разни досадни вкъщни задължения. Резултатът направо ме втрещи:
Така омразното миене на кафеварката: 1 минута.
Не по-малко омразното миене на банята: около 15 минути.
Прахосмукачка: 15 минути.
Направих и една друга равносметка за времето, което прекарвам в неща, които са ми интересни и, които обичам. И какво излезе накрая? Оказа се, че по-голямата част от живота ми е посветена на прекрасни неща, а за онези „задължителните” и неприятни неща изгубвам повече време, за да се настроя, отколкото да ги свърша.
Пробвайте този метод. Оказа се, че върши страхотна работа с мотивацията ми :)

Няма коментари: